دانه کینوا چیست؟

آرامیس
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
لینک دوستان
قالب گراف دات آی آر
سایت تفریحی ماندگار فان
نیبو
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد





تبلیغات



کینوا دانه ای است که دارای مواد مغذی فراوانی است و اگر چه شبیه به غلات است ولی دانه است. کینوا به صورت طبیعی گلوتن ندارد که این یک ویژگی باعث شده است که مصرف آن برای تمام افراد بی خطر باشد.

 

کینوا دارای پروتئین است و برای کسانی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند قابل استفاده می باشد. در این مطلب از تک پزشک، خواص کینوا و فواید آن را بررسی می کنیم.

دانه کینوا چیست؟

بدن ما از ۲۰ نوع آمینواسید مختلف استفاده می کند تا پروتئین های بدن را تشکیل دهد اما بعضی پروتئین ها را بدن نمی تواند بسازد و این پروتئین ها باید از طریق غذا وارد بدن شوند.

کینوا یک پروتئین گیاهی کامل است که از خانواده گیاهی تاج خروسیان است. رشد این گیاه ۷۰۰۰ ساله از کوه های آند آمریکای جنوبی آغاز شده است اما انسان ها فقط ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال است که آن را برداشت می کنند و از آن به عنوان یک منبع مواد مغذی استفاده می کنند.

فواید کینوا

طبیعتا چنین دانه ای که مواد مغذی بسیاری را در خود دارد خواص شگفت انگیزی برای بدن نیز خواهد داشت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

 

  • یک غذای سالم برای قلب است

کینوا حاوی چربی های سالم و مقدار زیادی پروتئین است. آلفا لینولنیک اسید(ALA) یکی از قوی ترین محافظان در برابر بیماری های قلبی است و خطر ایست قلبی را کاهش می دهد.

ما می دانیم که جذب ALA از منابع غذایی در مقایسه با مکمل های غذایی خیلی بیشتر است، بنابراین اضافه کردن یک غذای غنی از ALA مانند کینوا به برنامه غذاییتان یک اقدام پیشگیرانه محسوب می شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهند که جذب پتاسیم می تواند فشار خون را در افرادی که فشار خون بالایی دارند کاهش دهد. مصرف یک وعده کینوا حدود ۱۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده پتاسیم را فراهم می کند.

در حقیقت، تحقیقات به این نتیجه رسیدند که افزایش جذب پتاسیم می تواند خطر سکته مغزی را تا ۲۴ درصد کاهش دهد.

 

  • عالی برای سیستم گوارش

فیبر:

با توجه به اینکه کینوا مقدار فیبر تقریبا بالایی دارد، متوجه می شویم که برای گوارش مفید است. وقتی ما فیبر کافی مصرف می کنیم کمتر دچار مشکلاتی مانند یبوست و گاز معده می شویم.

غذاهای فیبردار معمولا باعث می شوند که ما احساس سیری بیشتری داشته باشیم. آنها حجم زیادی به غذاهای ما می دهند و گوارش کربوهیدرات ها را آهسته می کنند و انرژی حاصل از آن را مدت طولانی تری حفظ می کنند.

فیبر همچنین رطوبت روده را جذب می کند و به مدفوع اضافه می کند. اضافه کردن فیبر به برنامه غذاییتان می تواند یک درمان آسان برای یبوست باشد.

یک فنجان کینوا پخته شده نزدیک به یک چهارم از ارزش توصیه شده روزانه فیبر را فراهم می کند. اگرچه گوارش کینوا برای همه آسان نیست (که درمورد آن بعدا صحبت خواهیم کرد) اما برای برخی افراد می تواند مفید باشد.

 


تاريخ : پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت: 2:16 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا


امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: